안녕하세요 에세이리뷰입니다. 오늘은 Thank you letter 에 대해 알아보겠습니다!
보통 이력서와 커버레터로 면접기회를 얻게 되는데요. 면접 후에 꼭 빠지면 안되는 것이 thank you letter 입니다. 보통 면접관에게 인터뷰 기회를 준거에 대해 감사하는 글인데요.
한번 더 내가 이 회사에서 일하고 싶다는 것을 강조 할 수 있는 좋은 기회입니다.
외국계회사와 면접을 보면 보통 명함을 받게 되는데요. 땡큐레터를 위해서라도 꼭 버리지 마시고 면접 후 3일 안에는 이메일을 보내주세요. 미국 어느 인사컨설팅사에서 조사한 결과 땡큐레터를 보낸 지원자들이 훨씬 좋은 결과를 얻었다고 들었습니다.
Thank you letter도 에세이리뷰에서 첨삭 받으실 수 있습니다.
Sample Thank You Letter
Ms. Janet Ikeda
Director of Essayreview
Essayreview
Chungdam Street
Seoul, Korea
Dear Ms. Ikeda:
I would like to thank you for giving me a call last Friday, November 1st. I enjoyed our phone conversation on Friday, October 1st, and would like to confirm my interest in the position of PR Assistant. As a result of our discussion, I am even more enthusiastic about working with Essayreview Corporation.
The opportunities you described within the Advertisement team sound both challenging and exciting. I feel that my skills in the area of research, writing, public speaking and community relations would allow me to make a positive contribution to your organization.
Thank you very much again for your time. I hope you will give my application serious consideration. I look forward to hearing from you.
Sincerely,
Signature
Your Name (typewritten)
▶ 원고 작성 후 전문가의 검토가 필요하시다면, 언제든지 저희 영문교정 서비스를 이용해보세요!
유학지원서 교정 서비스│에세이 교정 서비스│SOP 교정 서비스│CV/이력서 교정 서비스 │추천서 교정 서비스 │ 커버레터 영문교정 서비스